Hát jelentkezz be, ha be kell!

Lehet, hogy kezdek immunissá válni Abszurdisztán csodáival szemben? Mindenesetre a felnőttképzési törvény megváltoztatásakor, még tavaly, erősen gondolkodtam rajta, hogy mi legyen, és mivel volt már jó sok élmény az önagyonadminisztrálásról, eleinte azon agyaltam, hogy kerülhetem el a mindenféle képzésem bejelentését, vagy a szolgáltatásaim átalakítását. Aztán annyian sírdogáltak miatta, mármint a bejelentési kötelezettség miatt, gondoltam, egye fene, kipróbálom. Hátha nektek segít, leírom, mit kell csinálnod. És frissíteni fogom, a hírekkel, hogy mi mennyi idő alatt lett meg.

Először is nyilván már hallottad, ha még nem, akkor bocsi, nem ér rám dühöngeni! Te mint vállalkozó, a céged vagy a szervezeted, civilként, bármit is csinálsz, ami embereket ügyesebbé, tájékozottabbá, okosabbá tesz, szóval bármilyen tudást adsz át vagy kompetenciát fejlesztessz, te felnőttképző lettél.

Igen, tök mindegy, hogy kamaszokkal foglalkozol vagy ingyen segítesz valakinek, akár önkéntes gyerekkorrepetáló közösséget működtetsz vagy online képzéseid vannak, rád is vonatkozik. És mindegy, hogy minek nevezed, nem a műhelybeszélgetés elnevezés fog megóvni egy esetleges ellenőrzéskor.

Szóval rád is vonatkozik a szabályozás, hogy szeptember 1-től csak akkor teheted mindezt, jogszerűen, ha bejelentetted a Pest Megyei Kormányhivatalnál. Nem, ne menj rá a honlapjukra, nem így kell!

És itt kell tisztáznunk: ha OKJ-s képzést tartasz, ha komolyabb, végzettséget adó cuccokat csinálsz, akkor rád macerásabb engedélyeztetés vár, de ezt esélyesen úgyis tudod. Szóval ez most főleg azoknak szól, akiket eddig nem érintettek a bejelentési/akkreditációs/engedélyeztetési (ki milyen régen űzi az ipart, úgy hívja…) dilik.

Ugyan nem vagyok felnőttképzési szakértő, tehát ez most nem egy felnőttképzési tartalom …. hehe… hanem csak megosztom a saját tapasztalataimat és véleményemet. Szóval ha tanulni, fejlődni akarsz, kérlek, ne olvasd tovább! Nem jelentettem be. 🙂

Szóval én ügyesen kiderítettem, hogy tényleg a popsis, izé, faros oldalon kell kezdeni. Ez a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszeré. No, ha még érintetlen vagy ezügyben, akkor be kell lépned, és ne lepődj meg,de ez bizony a XXI. század és az ügyfélkapuddal fog beengedni! Szóval ne te csináld meg a szomszéd Zsuzsi néninek, hanem bizony az ő nevében told le, ha a hímzőszakköre miatt segítséget kér tőled!

Ha egyéni vállalkozó vagy, vagy civil szervezet vezetője, vagy saját céged nevében küzdesz, akkor hajrá, egyébként ha te nem vagy semmije se a szervezetnek, akkor a cégvezetővel, az ő paramétereivel érdemes belépni. Hát… ja. Ha, érthetően, nem akarja megadni a jelszavát ide, akkor kell neked ő, teljes életnagyságában, a manőverhez. Na, bocsi, innen már egyszerűsödünk! 
Belépés után ott a szerintem eléggé bolondbiztos felület, első körben a szervezeti, illetve adottságaid függvényében cégadatok kellenek. Szerintem ez menni fog mindenkinek. Csak ajánlom, ha mint én, lusta vagy elővenni a cégpapírokat, segít a https://www.ceginformacio.hu. Mert a fene emlékszik napra pontosan, mikor alapítottuk a céget.

Ha ezzel megvagy (nyilván amikor mindenre válaszoltál, amiket szeretnének tőled tudni, mindig nyomsz egy továbbot, jobbra lent) utána megkérdezi, mit is csinálsz.

No, ez igényelhet némi előre gondolkodást, ha nincs a vállalkozásod/szervezeted tevékenységei között a csodakód. Ha céged van, a könyvelőnek/magadnak kb egy kattintás, a tevékenységet bejelenteni, ha civil vagy… hát, az ugye, sokszor szívás, és nem csak azért, mert bármikor számíthatsz Soros-zsoldosnak. Hanem azért is, mert akkor lassabban őröl a bíróság, de reméljük, hogy mázlid van. A csodakód a máshova nem sorolt egyéb oktatás. Nagy eséllyel úgyis ezt használtad eddig is számlázáskor, hacsak nem valami spéci cuccot tolsz, szóval jó lesz ide is. De persze ha mást okítasz, amit ki lehet választani a lenyilazóból, akkor válaszd a tutit! 

Itt jön egy izgalmas csavar, megkérdezi, még mi a pék tökét csinálsz képzés közben, és nekem nem fogadta el, ha én csak képezek. Mivel nem szoktam szintet felmérni előre, meg semmi bonyodalmat nem is szeretnék majd halálra adminisztrálni, én a képzés hatékonyságának javítását írtam, mert hogy beszélgetek a tanítványaimmal az szerintem kb ezt is jelenti. Ugye. 

És innen már sínen vagyunk. Nem volt 10 perc sem, ugye? Ha mindenre válaszoltál, még megkérdezi, akarsz-e valami dokumentumot csatolni. Gyanúm szerint itt akár valódi szakmai tartalom is szükségeltetne, de én most üresen hagytam, egyszer élünk, sőt, egyszer lehet hiánypótolni is!
No, most hogy a lényegi kitöltésekkel megvagy, nyomd ki a pdf-ben megszületett bejelentést, írd alá és tedd vissza! És hiába éreznél késztetést, hogy előbb fizess, ne engedj a csábításnak, inkább rögzíts! Ugyanis ha elvileg rögzíted és aláírod, akkor ügyesen ad neked egy eljárás azonosítót. És kiírja a státuszhoz hogy vár a befizetésedre. Nagyon ügyes!
Most kell szépen utalnod a 3.000 forintot, mutatom, hogyan!

Máshol megtalálható infok ellenére a számlatulajdonos neve nem a MÁK meg ilyesmi, hanem a Pest Megyei Kormányhivatal, a számlaszámát elárulja a rendszer annál az üzenetnél, ahol az azonosítót megadta, szóval ne aggódj, nem kell keresgetned. A közleménybe szépen írd be a kapott eljárás azonosítót ami így néz ki: FKB/2020/XXXX. Igen, a végén a saját azonosítód legyen, ne ikszeket írj! 

Reméljük, netbankolsz, mert akkor csak letöltöd az utalásról szóló igazolást és a nyilvánvaló helyen, ahol kéri, feltöltöd, hogy lássák. Amíg nem teszed ezt meg, utalásra várva a státuszod, de nem kell kapkodni, szerintem elmehetsz bankba is, ha csak papíron tudsz utalni. Ha megmutattad, hogy hozzájárultál a kormányhivatal működési költségeihez, hálából, amint feltöltötted az igazolást és elküldted, átvált beküldve-re a státuszod.

Ennyi!

Innen pár nap és készen vagy.

Van kérdés?

Írj bátran kommentet, itt, ha nem tudom a választ, megkérdezem a szakértőinktől. Vagy kommentelj akár a FB-on, hátha a többiek is segítségre vágynak vagy éppenséggel tudják a jó válaszokat.

Ahogy ígértem, kiegészítem majd a posztot, mi történik, mennyi idő alatt, és mit kell még tennem! Addig is ha érdekel, olvasgasd Palich Gabriella felnőttképzési szakértő kisokosát!

UPDATE!
Jó kis magyarosch módon a hatályosulás előtti napon ki is tettek a kormányzati portálra egy információs anyagot, hangsúlyozottan csak egy példálózó példatárral, hogy kinek NEM kell bejelentenie a képzését, mert mi nem számít annak. Érdemes mazsolázni! Ha nem érdekel a szándéka szerint tájékoztató szöveg, csak a konktért példák, ahol megkeresheti, ő most akkor érintett-e vagy nem, az rögtön nézze a példatáras táblácskát!

Ha pedig kezdő vagy bizonytalan vállalkozó vagy, vagy csak tervezel vállalkozni, olvasgass a vállalkozói tanácsadós tartalmaim közül, mint hogy miért olyan nehéz jól beárazni magad, milyen szervezeti forma lehet jó neked, Kövesd a FB oldalunkat is akár, ha olyanod van! Ott látni fogod, ha virtuális vállalkozói találkozónk van, vagy új képzések, konzultációk érhetőek el, vagy szívewen csatlakoznál kisvállalkozói közösségünkhöz.

Hozzászólás